Mark Schobben

ART / COBERCOHAL

The Ultimate Exhibition

NL:

Het virtuele deel van het werk is een digitale duplicatie van de fysieke ruimten waar het werk wordt gepresenteerd gemaakt in de engine van het computerspel The Ultimate Doom. Daarbij is het fysieke deel een geweer bestaand uit 3d print componenten gecombineerd met metalen onderdelen, een Virtual reality headset, en een rugzak die de computer bevat. Het publiek word de mogelijkheid aangeboden om in interactie te gaan met het werk door gebruik te maken van het geweer als een controller voor de bediening. Waarbij in combinatie met de headset en rugzak een toetreding mogelijk wordt gemaakt tot het virtuele domein. Dit maakt de participant een gebruiker wat de persoon in een andere positie plaatst dan de rest van de toeschouwers in relatie tot het werk. De gebruiker kan alleen de virtuele ruimte zien en het geluid van dit domein horen. Waarbij de rest van het publiek, die dit niet kan zien en horen, word geconfronteerd met een persoon die een groot en onhandig geweer rond zwaait binnen de fysieke ruimten van de expositie.

 


 

EN:

The virtual part of the work is a digitalisation of the actual space where the work is presented, build in The Ultimate Doom game engine. The fysical part cosists of a gun made with 3d print part and metal, a virtual reallity headset, and a backpack containing a computer. The audiance is givan a posibilatie to interact with the work by using the gun as a controller and the headset and backpack to be immersed in the virtual domein. The partisipant then becomes a user, putting the person in a diffrant position as the other spectators. The user can only see the virtual space and hear the noises in the game. While the audance, that can not see or hear this, is faced with the user who’s moving around inside the fysical space of the exhibition with a larg gun.